Het antwoordt hierop is simpel, ja! Zoals sommige van jullie weten ben ik een duizendpoot want naast mijn eigen bedrijf ben ik nog steeds werkzaam bij de luchtvaart. Maar sinds enkele maanden zit ik tijdelijk op een vervangende werkplek, op kantoor! I.v.m. mijn zwangerschap mag ik helaas niet meer aan boord staan.

Om de situatie nog gekker te maken heb ik nu te maken met een tweede directe manager. Soms maakt dat het even ingewikkeld maar bied me wel een mooie kans aan in levenden lijve de leiderschap van twee managers direct te ervaren en te vergelijken.

Helaas had ik laatst een dipje in mijn zwangerschap waardoor ik een goede week uit de roulatie was. Mijn eerste dag op kantoor was een warm bad, iedereen is even langsgekomen en houdt mij als een havik in de gaten. Behalve de manager. Tijdens het dipje heb ik niet eens een belletje mogen ontvangen. Net als elk mens vind ik het fijn om door mijn meerdere erkent te worden. Dit was niet het geval. Maar ik kan me met het idee sussen dat ik over enkele maanden toch weer weg ben en dat hij niet mijn directe manager is.

In elke leidinggevende functie is het dus belangrijk om erkenning te geven aan je medewerkers hoe druk je ook mag zijn. Het verhoogd onder andere de werktevredenheid van je personeel. Gebrek aan interesse, steun en empathie in de medewerker zijn welzijn is een bedreigende factor. Het verloop van medewerkers en (lengte) ziekteverzuim verhoogt hierdoor aanzienlijk!

Maar de vraag rest waarom hebben medewerkers in een professionele omgeving toch behoefte aan deze interesse, steun en empathie? En waarom moet je dat geven vanuit jouw leidinggevende functie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.